Dag 8, Dinsdag 11 augustus

11Augustus

Zo, dit zal mijn laatste dagrapportje zijn. Momenteel, 12.00 lokale tijd, zijn we juist Durlston Head gerond, vlak langs een spectaculair stukje rotsachtige kust met overal diepe inhammen en grotten. Boven op de heuvels loopt langs de rand een Public Footpath dat nu door veel wandelaars wordt gebruikt. De wind is helemaal op en we motoren al een tijdje tegen de stroom in.

Gisteren begon bar slecht met veel regen en erg natte wachten, wel met een lopend windje. Maar ik schreef het al eerder, na regen komt zonneschijn, zo ook op de maandagmiddag. Na de passage van het front werd het prachtig weer, lekker opwarmen onder de hete zon en maar snel de natte klammigheid vergeten. Mijn namiddagwacht wordt afgesloten met een biertje en een zoals altijd door Roos bereide wederom heerlijke warme maaltijd. Ik heb nog helemaal geen zin om af te taaien en geniet nog lang door tot de zon ondergaat en ik mijn kooi ga opzoeken. Aan bakboord zijn al vaag de contouren van Cornwall te zien.

3.00 Uur vanacht is het mijn beurt weer. De wereld is helemaal veranderd. Overal lichtjes om mij heen van schepen en vissers. Ook de kust laat zich duidelijk zien in deze prachtige heldere nacht. Er is zowaar af en toe 3G verbinding en snel zoek ik het Zeilersforum en mijn eigen Blog op om te zien of onze berichtjes goed zijn doorgekomen. Leuk om te zien dat het ook gelezen wordt.

Uitkijken wordt ineens veel intensiever, er zijn veel bootjes ook zonder AIS. Het moest verboden worden 😉

Met Poole op nog 2nm te gaan en met het ronden van Old Harry en Old Harry’s Wife (zie foto) besluit ik dit dagelijks verslag van onze tocht.

harry

harry

Leave a Reply

