Dag 5, Zaterdag 8 augustus

8augustus

Het is pas de vijfde dag op zee. het lijkt echter veel langer. Er “gebeurt” dan ook maar bar weinig. Sinds gisteren ben ik weer bevrijd van mijn zeeziekte alhoewel een lichte buikpijn blijft. kan natuurlijk ook komen van te weinig eten of de zak chips die ik vannacht verorberd heb. Ook Roos ontkomt er niet aan en alleen de schipper heeft nergens last van. Maar daar is hij dan ook schipper voor toch.

Toch baal ik er wel van. Normaal gesproken heb ik nergens last van en ik kan mij de laatste keer zeeziekte niet meer heugen, afgezien van wat misselijk makende katers. Net zo goed als het zonovergoten zeilen onder een strak blauwe hemel met lopend windje een heel andere ervaring is dan in een egaal grijze omgeving koud en nat tegen veel te hoge golven moeten opboksen. dat misselijkmakende evenwichtsorgaan is een echte spelbreker. Gelukkig bleef het wel bij wat katterig zijn en kon ik mijn ding doen zonder suicidale neigingen 😉

Gisteren maakte veel goed. het begon grauw en grijs maar in de middag maakte dat plaats voor zon tezamen met een gem. 15kn windje. Heerlijk en mijn namiddagwacht samen met Gary afgesloten met een biertje. We bespraken de lol van het oceaanzeilen versus tochten naar bestemmingen die binnen een paar dagen te bereiken zijn. Beide heeft wel zijn eigen charme vind ik. we zijn deze tocht begonnen met een paar dagen door elkaar gehutseld te worden. Dat is dan weer minder

Op de foto de zonsopkomst van vanmorgen. natuurlijk lag ik weer te pitten en moet het ook met deze mooie foto doen.

Nog 333nm naar de Lizard. Tot morgen weer 🙂

Groeten van Roos, Gary en Henny a/b Noreen

Leave a Reply

