Dag 3 Donderdag 6 Augustus

6augustus

Tjeemig, wat een klap! Net als ik mijn Ipad heb gepakt om mijn dagelijks verslagje te schrijven horen we een enorme dreun, anders dan de andere dreunen. Roos zit in de kuip en Gary schiet naar buiten. Wat was dat? Achteruit verschijnt een walvis samen met een grote bloedvlek in het water. We hebben een walvis geraakt! Een snelle check leert dat het zwaard nog datgene doet waar het voor gemaakt is en ook het roer wijst nog naar beneden. Geen water binnen. Volgens mij hebben wij hem stuurboord voor, aan de lijzijde van de middenromp, geraakt. Daar kwam het geluid van de klap vandaan. Tjonge, daar komen we goed vanaf zeg, maar die walvis minder denk ik zo.

Gisteren was een rustige dag. Wat eerst begon als stroom draaien heeft toch nog de hele dag geduurd. De wind was even op. ‘s-Avonds ontwikkelde zich een grote bui aan bakboord (zie foto). Dichterbij gekomen kwam ook de wind en een paar spetters, dat viel alleszins mee. Het zeilen in de nacht vond ik groots. voor de verandering eens een wel regelmatige zee waar Noreen met een bakstagwind van 22-25kn doorheen snoof. Ze had er zin in. in de kooi was het alsof het buiten heel hard regende, maar het was het mooie geluid van het snel langsstromende water.

Nu halve wind 20kn, blauwe lucht en blauwe oceaan met witte kuiven. Tot morgen.

Groeten van Roos, Gary en Henny a/b Noreen.

Leave a Reply

