Dag 1, Dinsdag 4 Augustus

dag1

Nadat we gisteren Sao Miguel aan de oostzijde gerond hadden kwamen we in een mooi heuvelachtig waterlandschap terecht. Bij nauwelijks enige wind zeilden we met een knoopje of 3 à 4 de avond in. Met zijn drieen hanteren we een wachtsysteem van 3 uur op en 6 uur af. en dat is erg comfortabel. Als ik om 24.00 mijn kooi mag opzoeken kan ik dus de hele nacht doorslapen. Op deze voordewindse koers lukt dat best in het vooronder, zo best dat ik de wekker niet hoor en Roos mij moet wakker maken om haar om 06.00 uur af te lossen. Hmm, dat is niet best. ik heb dit keer mijn oude getrouwe groen uitgebeten analoge reiswekkertje meegenomen, zo’n klap ding. Het klepje daarvan balanceert op het uitknopje en dat mechanisme werkt wel prima op een nachtkastje maar niet tussen de bewegenlijke rommel in mijn kooi.

Vanochtend zat ik juist te bedenken dat er maar weinig leven om ons heen is. Na de dolfijnen van gisteren en een enkel vogeltje vanochtend verder niets. Dan ineens aan bakboord twee (denk ik) grienden. De fotocamera komt voor het mooie net te laat maar Gary ziet toch nog kans ze achetruit op de gevoelige plaat vast te leggen. even later aan stuurboord nog één, maar die laat zich maar heel kort zien.

Omdat pal voor de wind niet fijn is zitten we nu een behoorlijk eindje oost van de voorgenomen koers door dat we de wind schuin van achter laten inkomen. Zojuist zijn we gegijpt om de achterlijke wind over de andere boeg te laten inkomen. De wind zit wel prettig rond de 14-15 kn

Groeten vanaf de Noreen,

Leave a Reply

