Preparing for vacuum infusion.

The handling of all the glass and vacuum materials is now much more convenient in this spacious workshop.

Vacuum resin infusion

However, in my enthusiasm I forgot to add some reinforcements in the window area and in the area of the anchor locker.  At the time of writing this, the inside of the hull has been covered with the vacuum materials except the vacuum bag. Next weekend I have to rectify that …….

Here is the latest update of the webcam movie.

7 Responses to Preparing for vacuum infusion.

  1. Aretzoristini says:

    Just want to say what a great blog you got here!
    I’ve been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

    Thumbs up, and keep it going!

    Cheers
    Christian, iwspo.net

  2. Jan W says:

    Ik volg je nu al jaren en ik ben benieuwd wanneer hij achter je huis drijft. Maar daar zal ik niet alleen in zijn…
    Zet hem op!
    (En mocht je een toeschouwer/hulp toestaan als de grote epoxy-zuig-actie gaat plaatsvinden…)

    • Fram says:

      Ik doe mijn best, maar ben nogal druk de laatste tijd, oud huis, nieuw huis, brood op de plank, en bootje bouwen is momenteel weinig tijd voor. Maar de injectie is toch wel binnenkort te verwachten. Er is inmiddels een buslading aan potentiele toeschouwers, weet nog niet hoe ik daar mee om moet gaan …. Hhmmm, drijvend achter mijn huis, als het lukt de beams uit te besteden (aan Farrier) volgend jaar ?? (altijd optimistisch blijven toch?)

      • Jan W says:

        Hoe daar mee om te gaan?
        Zet een groot flatscreen neer en neem een cameraman in de arm en doe en draadloze mic. op je revers en vertel wat je doet en wat er gebeurd.
        En niet te vergeten, vraag entree!
        Maak er gewoon een zuigende goede show van en hou er nog wat aan over ook.
        Al is het alleen maar voor de eeuwige roem.
        Wereldberoemd ben je toch al…

  3. Fram says:

    De vorige keer had ik nog een live webcam, maar in de nieuwe werkplaats is geen Internet (althans niet makkelijk, bedrijfsdomein etc.) Ik bedacht me dat die “buslading” wel internationaal is, dus het valt wel mee. Je hoort nog wel van mij. Echter, er komen steeds andere dingen tussendoor waardoor de injectie alsmaar opschuift. Wel leuke dingen trouwens, zeilen met de Blind Date (zie http://www.zeilenmetvisie.nl/) en dit weekend rondje IJsselmeer a/b Noreen, de F36 van Gary Mulder.

  4. […] Preparing for vacuum infusion. May 2010 6 comments 5 […]

Leave a Reply

